Jesteśmy beneficjentami projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Zobacz szczegóły

KPI dla dyrektora finansowego

Które kluczowe wskaźniki efektywności powinien śledzić dyrektor finansowy?

Dyrektor finansowy (CFO) to wyjątkowo odpowiedzialne stanowisko, od którego bardzo często zależy sukces przedsiębiorstwa. Aby prawidłowo zarządzać oraz szybko i trafnie podejmować decyzje musi on śledzić szereg wskaźników. W poniższym tekście napiszemy o kilku z nich. Zastanowimy się również, ile wskaźników należy śledzić oraz w jaki sposób je monitorować, żeby przynosiły więcej pożytku niż szkody. Zapraszamy do artykułu. 

Czytaj dalej »
Wskaźniki płynności finansowej, wykresy, wizualizacaja

Co to są wskaźniki płynności finansowej

Płynność finansowa jest jednym z kluczowych obszarów działalności każdego przedsiębiorstwa. Bez niej nie byłoby możliwe terminowe spłacanie zobowiązań oraz dokonywanie bieżących zakupów towaru i usług. Dzięki płynności finansowej śpimy spokojniej, wiedząc, że nasi kontrahenci i nasi pracownicy otrzymują swoje wynagrodzenia na czas. Z drugiej strony, nie mamy wpływu na to, czy nasi klienci zapłacą nam na czas, możemy jednak kontrolować płynność finansową za pomocą wskaźników. Dzięki nim będziemy mogli w porę zareagować i podjąć ważne decyzje, ale też utrzymać odpowiednią kwotę na koncie firmowym, która pozwoli posiadać środki na najważniejsze wydatki. I to nawet jeśli faktury, za nasze usługi, nie są płacone punktualnie.

Czytaj dalej »
Wskaźniki, KPI, strzałki

Jak mierzyć biznes, żeby wygrywać. Jakie wskaźniki mierzyć w usługach, żeby zapewnić rozwój biznesu?

W pierwszym artykule z cyklu: “Jak mierzyć biznes, żeby wygrywać”, przyjrzymy się, jakie wskaźniki mierzy i analizuje w swojej firmie Patrycja Mstowska, właścicielka firmy Medira. Wymienimy nie tylko najważniejsze, z punktu widzenia firmy usługowej mierniki, ale również napiszemy, co zrobić, aby stworzyć środowisko pracy, które rozumie, na bieżąco wykorzystuje i interpretuje kluczowe wskaźniki. Zatem zaczynamy.

Czytaj dalej »
KPI w dziale obsługi klienta i wskaźniki call center

KPI w dziale obsługi klienta, czyli kluczowe wskaźniki efektywności, które warto mierzyć w call center

Dzięki technologii jesteśmy w stanie coraz lepiej sprawdzać, jak działa telefoniczna obsługa klienta w danej organizacji. Nowoczesne systemy pozwalają na mierzenie wielu KPI w tym dziale i wykorzystanie ich do poprawy jakości świadczenia usług czy zmniejszenia rotacji pracowników. Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się jakie wskaźniki obsługi klienta mierzyć, po co jeszcze to robić i jakie wnioski na ich podstawie wyciągać.

Czytaj dalej »