Jesteśmy beneficjentami projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Zobacz szczegóły

Dashboard dla firm w aplikacji Heartly - tytułowe

Czym jest dashboard, jak go tworzyć, projektować i z niego korzystać?

Żyjemy w erze szybko zmieniających się procesów rynkowych i dynamicznych zmian zachodzących we wszystkich dziedzinach biznesu. W takich warunkach zdolność do szybkiego i trafnego podejmowania decyzji staje się zasadniczym elementem sukcesu. Co wspiera ten proces? Z pewnością będą to solidne dane i bieżące informacje. Tutaj z pomocą przychodzi nowoczesne narzędzie, które zmienia sposób, w jaki przedsiębiorstwa analizują i wykorzystują dane — dashboard. W niniejszym artykule zgłębimy ich świat. Rozpoczniemy od fundamentalnych definicji, przechodząc przez korzyści płynące z ich stosowania, aż po praktyczne aspekty tworzenia i mierzenia kluczowych wskaźników. Dashboardy to nic innego jak interaktywne pulpity, które pozwalają przedsiębiorcom, menedżerom i analitykom śledzić na bieżąco kluczowe mierniki oraz parametry istotne dla skutecznego zarządzania firmą.

Czytaj dalej »

Co zrobić z wolnym czasem w pracy i jak go znaleźć? Poradnik dla menedżerów

Praca menedżera należy do tych, w których wymagana jest ponadprzeciętna zdolność organizacji, dobre zarządzanie czasem i umiejętność wykonywania wielu zadań niemal jednocześnie. Pewnie dlatego, według raportu Randstat, to właśnie przedstawiciele kadry zarządzającej najczęściej zostają w pracy po godzinach. Zdarza się to regularnie 89% kierowników średniego szczebla oraz 83% dyrektorów najwyższego szczebla. Jednak czy zarządzanie ludźmi i projektami musi być aż tak angażujące? Odpowiedź brzmi – zdecydowanie nie. W artykule podpowiadamy, co zrobić, żeby mieć więcej czasu. A także, jak wykorzystać go efektywnie – rozwijając siebie i firmę, w której pracujemy. Przeczytaj nasz poradnik dla menedżerów.

Czytaj dalej »

KPI w sprzedaży – jak je podnieść?

Dział sprzedaży to z pewnością jedno z najważniejszych ogniw firmy. To jego wyniki odpowiadają za wpływy firmy, a jego pracownicy reprezentują przedsiębiorstwo na zewnątrz, w czasie rozmów z klientami. Nic więc dziwnego, że bardzo często to właśnie od niego zaczyna się wprowadzanie wskaźników efektywności (KPI) w wielu firmach. Z artykułu dowiesz się, jakie są najważniejsze wskaźniki efektywności w dziale handlowym, co na nie wpływa i co można zrobić, aby poprawić ich wyniki.  Warto poznać i śledzić KPI w sprzedaży – dlatego zachęcam do dalszej lektury. 

Czytaj dalej »

Kto wyśmiewa KPI? Czyli wskaźniki zarządcze – co to jest, kiedy i dlaczego je stosować oraz jak przekonać do nich pracowników

W internecie można znaleźć setki memów i żartów, które za cel obrały sobie wyśmiewanie KPI, czyli Key Performance Indicators (Kluczowe Wskaźniki Efektywności). Najczęściej dotyczą one tego, że wskaźniki stają się ważniejsze niż sama praca, że menedżerowie nie rozumieją, po co one są – zwracają uwagę jedynie na wynik. Skąd taki wysyp kpin i szyderstw? Są dwa główne powody. Pierwszy, to źle przygotowany zestaw wskaźników, który jest siłą wprowadzony do organizacji. Nikt do końca ich nie rozumie, a w firmie panuje sztuczna kultura raportowania – dążymy, aby spełnił oczekiwany poziom KPI. Drugi powód to strach, przed nowością lub niezrozumieniem wskaźników. Zespół ich nie zrozumiał i w rezultacie, jako mechanizm obronny stosuje ironię. Nawet, gdy wszystkie KPI tworzą całość i mają sens, ale nie zostały odpowiednio wprowadzone.

Czytaj dalej »

Jakie są wskaźniki satysfakcji klienta? Jak sprawdzić lojalność?

Wiele firm w swojej strategii podkreśla znaczenie klienta. Twierdzą, że należy dbać o jego zadowolenie, podążać za jego potrzebami i rozwiązywać jego problemy. Co więcej, już od dawna wiadomo, że o klienta należy dbać tak, aby regularnie dokonywał zakupów w twoim sklepie lub korzystał z usług proponowanych przez twoją firmę. Lojalny klient to także taki, który opowie znajomym i rodzinie o twoich produktach, co pozwoli ci zdobyć kilku dodatkowych konsumentów. Jak zatem zmierzyć, czy klienci są zadowoleni? Jakie są wskaźniki satysfakcji klienta, a jakie mierniki jego lojalności? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.

Czytaj dalej »

Zanim przejmiesz stery, ustaw swój kokpit w aplikacji Heartly. Zarządzanie wizualne i wskaźniki.

Podejmowanie decyzji dotyczących zarządzania firmą rodzinną, jej produkcją czy pracownikami to niełatwy i złożony proces. Jeszcze kilkanaście lat temu, dostęp do szczegółowych danych odnośnie funkcjonowania firmy był utrudniony. Wtedy większość decyzji podejmowanych było intuicyjnie lub w oparciu o mały zakres danych. Obecnie, mimo rozwoju technologii i możliwości uzyskania danych o wielu aspektach działania firmy, spora część kadry zarządzającej nadal przedkłada intuicję nad dane. Wynika to z przyzwyczajenia, niechęci do zmian, nieufności wobec danych. Jeżeli, tak jak my, uważasz, że podejmowanie decyzji opartych na danych jest skuteczniejsze, to jesteś w dobrym miejscu. Z artykułu dowiesz się, jak wybrać odpowiednie wskaźniki, a jakich unikać oraz jak je zwizualizować, aby ułatwiały podejmowanie trafnych i szybkich decyzji. To może być pierwszy krok do stworzenia własnego kokpitu z najważniejszymi wskaźnikami, który umożliwi Ci dobry start, kiedy przejmiesz stery prowadzenia firmy lub jeśli chcesz poprawić jej funkcjonowanie. Poznasz też aplikację Heartly, która ułatwia tworzenie dashboardu.

Czytaj dalej »

7 kluczowych powodów, dlaczego warto używać aplikacji Heartly do śledzenia wskaźników firmowych

W dzisiejszym zmiennym i silnie konkurencyjnym świecie, zarządzanie firmą wymaga dokładnych informacji, szybkich reakcji i strategicznego podejścia. Wydaje się więc, że niezbędnym elementem tego procesu są wskaźniki firmowe, zwane również KPI (Key Performance Indicators). To one stanowią barometr sukcesu organizacji, pozwalając na ocenę efektywności, wzrostu i konkurencyjności. Jednak śledzenie, analiza i wykorzystanie tych wskaźników często jest dużym wyzwaniem, które wielu przedsiębiorców i menedżerów może przyprawić o ból głowy. Na szczęście jest Heartly — aplikacja, która pozwala zapanować nad KPI w całej firmie. Poznaj 7 powodów, dla których warto jej używać.

Czytaj dalej »
KPI co to jest

Co to są KPI i po co je liczyć i jak je wdrożyć?

KPI to akronim od angielskich słów Key Performance Indicators, co po polsku oznacza Kluczowe Wskaźniki Efektywności. Termin ten już od dobrych kilku lat funkcjonuje w Polsce, szczególnie wśród pracowników międzynarodowych korporacji, które wprowadziły ten termin do kraju. Jednak także coraz więcej mniejszych firm interesuje się tematem kluczowych wskaźników. Warto zatem dowiedzieć się o nich trochę więcej.

Czytaj dalej »

Heartly, czyli jak podejmować zyskowne decyzje biznesowe 

Podejmowanie decyzji biznesowych to fundament każdej organizacji i to niezależnie od jej wielkości czy branży, w której funkcjonuje. Co więcej, w dzisiejszym, dynamicznym świecie szybkość i trafność ustalania tego, co zrobić, jest często przewagą konkurencyjną. Nie jest to jednak łatwe zadanie. Oczywiście przy skłanianiu się ku określonym zachowaniom czy decyzjom lepiej opierać się na danych, niż tylko na własnej intuicji. Z tego względu monitorowanie odpowiednich wskaźników biznesowych staje się koniecznością. Zbieranie, analizowanie i interpretowanie danych pozwala na uzyskanie bardziej kompleksowego obrazu sytuacji firmy. Właśnie dlatego stworzyliśmy Heartly, aplikację, która pozwoli na uzyskiwanie dostępu do najważniejszych KPI w mgnieniu oka, ale potrafi ona znacznie więcej. Pozwól, że przedstawimy Ci wszystkie jej zalety.

Czytaj dalej »